GRAFITUKI™ VILLKOR FÖR TJÄNSTLEVERANS

1. Syftet med tjänsten

Uppfinningsstiftelsen (nedan Stiftelsen) tillhandahåller tjänster riktade till sina kunder (nedan Kund) som en del av Ideajalostamo™-tjänsten. Stiftelsens Grafituki™-tjänst består av experter inom kommunikation och grafisk design. Grafituki™ erbjuder kunderna tjänster inom kommunikation och grafisk design, med syftet att hjälpa kunden att få tillgång till bättre kommunikationsmaterial och grafiska produkter, samt att göra bättre kommunikation med hjälp av dessa.

2. Målgrupper för tjänsten

Grafituki™-tjänster kan användas av enskilda uppfinnare och innovatörer samt små och medelstora företag som strävar efter att utveckla kommunikations- och marknadsföringsmaterial för utveckling, kommersialisering och allmänt främjande av sin nya uppfinning eller innovation. Problemet är ofta att idéägaren har svårt att producera kommunikation avsedd för att få kunder, partners eller finansiärer. Om meddelandet inte är tydligt och välgrundat, eller om det presenteras vagt, är det svårt att övertyga lyssnaren om idéns godhet. Tjänsten hjälper kunden att utveckla bättre material genom att involvera experter i processen, som måste kunna öppna idén så att material kan produceras för att kommunicera dess excellens.

3. Ägande- och upphovsrättigheter

Ägande- och upphovsrättigheterna till material, inspelningar och innehåll som skapas som ett resultat av Grafituki™-tjänsten överförs till kunden enligt dessa leveransvillkor, inklusive publiceringsrätt, redigeringsrättigheter och rätten att överlåta dem vidare. Stiftelsen behåller parallella rättigheter till det producerade materialet och kan baserat på det modifiera och producera nytt material för andra kunders behov eller för Stiftelsens övriga verksamhet.

4. Offentlighet för uppdraget mellan Stiftelsen och Kunden

Stiftelsen får signera Kundens reklam och använda Kundens material avsett för offentlig distribution för egna referensändamål. Om Kunden inte vill att ett visst material används som referens måste detta meddelas separat. Stiftelsen har också rätt att nämna Kundens namn och generellt berätta om leveransens kvalitet när man berättar om tjänsterna, såvida Kunden inte uttryckligen har förbjudit det.

5. Begäran om tjänsten

Grafituki™ tjänster begärs med ansökningsformuläret på Uppfinningsstiftelsens webbplats. Det finns på:

https://www.keksintosaatio.fi/sv/ideraffinaderi/grafituki-se/

Genom att fylla i och skicka in ansökan överför kunden information till stiftelsen. De används för att bedöma behovet av tjänsten och för att producera och kommunicera tjänsten. Stiftelsen respekterar kundens integritet och dataskydd. Du kan bekanta dig med stiftelsens dataskyddsklausul på https://www.keksintosaatio.fi/tietosuoja-se

Kunden är medveten om och förstår att även om stiftelsen försöker göra sitt bästa inom ramen för sin verksamhet för att skydda all information relaterad till kunden och kundens information, finns det alltid en möjlighet i de använda informationssystemen att information hamnar i fel händer. Kunden åtar sig att inte skriva in någon konfidentiell information i sin ansökan och förstår att det inte finns någon garanti för att sådan information förblir konfidentiell.

6. Utvärderingskriterier

När kunden skickar in sin ansökan granskar stiftelsens experter ansökan och bedömer den. Följande faktorer poängsätts vid utvärderingen och valet görs på grundval av poängsättningen:

a) Idéns beredskap och excellens

  • Hur tydligt idén beskrivs
  • Har idén potential att revolutionera eller skapa en ny marknad
  • Vad är situationen för genomförandet av idén
  • Hur väl förstås vad som krävs för att utveckla och utnyttja idén

b) Påverkan

  • Har den potentiella kundbasen identifierats tillräckligt och har kunder kontaktats
  • Känner man till konkurrenterna och branschen tillräckligt väl
  • Hur tydligt förstås genomförandet av idén
  • Hur väl förstås de nödvändiga nätverken, partners och andra kompetensresurser

c) Projektets kvalitet

  • Är den önskade arbetsmängden rimlig i förhållande till den tillgängliga tjänsten
  • Är det önskade resultatet tydligt definierat
  • Har sökanden beredskap att aktivt främja utvecklingen av kommunikationen
  • Har sökanden ett tydligt mål för vad de utvecklade materialen behövs för och hur de kommer att användas

På grundval av dessa utvärderingskriterier godkänns, avslås eller eventuellt begärs ytterligare information om ansökningarna. Om ansökan avslås kan kunden, om de så önskar, specificera bristerna i sin ansökan och göra en ny ansökan.

7. Pris och kostnader för tjänsten

Tjänsten är kostnadsfri för kunden. Kunden kan ådra sig andra kostnader, t.ex. för användning av egen arbetstid, inköp av andra externa tjänster, tryckning av Grafituki™ arbetsresultat eller annan reproduktion, etc. Alla indirekta och direkta kostnader är på kundens eget ansvar.

8. Utförande av tjänsten

Tjänsten ska utföras enligt överenskommelse och enligt överenskommen tidsplan. Arbetet anses vara slutfört när det har slutförts enligt det gemensamt överenskomna målet, eller när stiftelsen meddelar att det har slutförts, eller när kunden har accepterat de material som stiftelsen har producerat. Tjänsten varar högst 4 månader.

Om utförandet av arbetet kräver godkännande av korrektur, inkluderar tjänsten högst två korrekturomgångar.

Kunden måste omedelbart meddela eventuella anmärkningar om utförandet av tjänsten när orsak därtill upptäcks. Eventuella anmärkningar måste göras skriftligen, dock senast fjorton (14) dagar efter att arbetet har slutförts.

9. Stiftelsens ansvar och skyldigheter

Stiftelsen utvärderar de mottagna ansökningarna och beviljar användarrättigheter för Grafituki™ experttjänsten till sökande som har fått ett positivt beslut. Stiftelsen ansvarar för att de arbeten och åtgärder som är på dess ansvar utförs enligt överenskommelse, noggrant och med den yrkesskicklighet som krävs för uppgiften. Stiftelsen utser en kontaktperson som övervakar genomförandet av tjänsten och hjälper till vid eventuella problem.

Stiftelsen har ingen skyldighet att erbjuda Grafituki™ tjänsten och ett negativt beslut på ansökan behöver inte motiveras separat.

10. Kundens ansvar och skyldigheter

Efter att ha fått ett positivt beslut på sin ansökan är kunden skyldig att starta genomförandet av tjänsten och lämna begärd information till stiftelsens experter så att tjänsten kan startas. Material och information som ska levereras är all information, instruktioner, material och dokument som är nödvändiga för att effektivt och enligt avtal utföra tjänsten. Kunden åtar sig att stödja Grafituki™ tjänstens arbete på eget initiativ och aktivt och svara på frågor eller förfrågningar inom rimlig tid. Kunden ansvarar för att ge stiftelsen tillräcklig, väsentlig och korrekt information för att utföra tjänsten. Kunden ansvarar för informationen och materialet som lämnas till stiftelsen och dess tillräcklighet för att utföra arbetet. Kunden ansvarar för att kunden har alla rättigheter (inklusive upphovsrätt) att överlämna material till stiftelsen för detta arbete.

Efter att tjänsten har slutförts åtar sig kunden att ge feedback om tjänsten och stiftelsens och expertens verksamhet på begäran och att stödja utvecklingen av tjänsten med egna förslag.

Kunden åtar sig att begära tjänsten i sitt eget namn eller agera i namnet på det SME kunden representerar, och inte begära tjänsten för en tredje part.

11.Sekretess, sekretess och begränsningar av ansvar

De personer i stiftelsen som deltar i behandlingen av ansökningar eller produktionen av experttjänsten har åtagit sig att hålla informationen konfidentiell och hemlig. Anställda experters anställningsavtal innehåller en sekretessklausul som föreskriver att de ska hålla information som erhållits från kunden hemlig och inte använda den för annat än denna uppgift. Sekretessskyldigheten fortsätter även efter anställningens upphörande.

12. Force majeure

Stiftelsen ansvarar inte för förseningar eller skador som orsakas av hinder utanför stiftelsens kontroll, som stiftelsen inte rimligen kan förväntas ha tagit hänsyn till vid godkännande av ansökan och vars konsekvenser stiftelsen inte heller rimligen kunde ha undvikit eller övervunnit.

Stiftelsen ska omedelbart meddela kunden om force majeure och om upphörandet av hindret.

13. Skadestånd och begränsningar av ansvar

Stiftelsen ansvarar för omedelbar, indirekt eller indirekt skada som orsakas av att stiftelsen bryter mot leveransvillkoren. Indirekta skador inkluderar också förlust, förstörelse eller förändring av data eller filer och skador och kostnader som uppstår därav, såsom kostnader för att återskapa filer.

Stiftelsen ansvarar dock för indirekta skador om skadan orsakats av grov oaktsamhet eller uppsåtligt.

För alla skador är stiftelsens ansvar för skada som grundar sig på beviljad tjänst högst tusen (1 000) euro.

Stiftelsen eller kunden ansvarar inte för förseningar och skador som orsakas av hinder utanför deras kontroll, som inte rimligen kan förväntas ha tagits hänsyn till vid avtalets ingående och vars konsekvenser inte heller rimligen kunde ha undvikits.

14. Tillämplig lag och lösning av tvister

Eventuella tvister som rör avtalet ska i första hand lösas genom förhandlingar mellan stiftelsen och kunden. Om en tillfredsställande lösning inte uppnås inom fyrtio (40) dagar kan nåndera part väcka talan vid Helsingfors tingsrätt. Finsk lag tillämpas på dessa leveransvillkor och på lösning av tvister som uppstår därav.

15. Ändring av leveransvillkor

Dessa leveransvillkor träder i kraft när de publiceras i samband med den levererade tjänsten och gäller tills vidare. Leveransvillkoren ersätter alla tidigare allmänna avtals- och leveransvillkor från Stiftelsen samt eventuella andra avtal mellan parterna som rör denna tjänst. Stiftelsen kan ändra dessa leveransvillkor ensidigt utan att förhandsmeddela Kunden.